Co mówi prawo

Standardy obsługi hotelowej.

Data dodania: 29-07-2019

Nie istnieje jeden wymierny standard obsługi hotelowej. Każdy hotel czy też sieć hoteli ustanawiają go indywidualnie. Natomiast wszystkie standardy łączy nadrzędny cel, jakim jest sprawna, satysfakcjonująca i pozostawiająca po sobie miłe wspomnienia obsługa.
Standardy obsługi hotelowej najczęściej przybierają formę dokumentu zwanego regulaminem hotelowym. Każdy z pracowników powinien być z nim zaznajomiony i działać według zawartych w nim wytycznych. Ustanowienie zrozumiałego oraz łatwego w realizacji regulaminu często stanowi o sukcesie danego obiektu hotelowego.>/b>

Różnorodność standardów hotelowych.

Czynnikami, które decydują o różnicach w standardach są wielkość hotelu, jego standard wyrażony w gwiazdkach, a także przynależność lub brak przynależności do większych systemów hotelowych. Zupełnie odmienny będzie standard hotelu typu ekonomicznego od hotelu sieci Best Western. Jeśli szukasz w Krakowie hotelu cechującego się wysokimi standardami zajrzyj do Best Western Premier Kraków Hotel.
Podstawą potrzeby standaryzacji jest wyeliminowanie niepożądanej różnorodności w poziomie świadczeń oferowanych w tym samym obiekcie hotelowym. Dzięki temu eliminuje się rozbieżność w jakości usług. Standardy, a przede wszystkim ścisłe się ich trzymanie, pozwala ujednolicić poziom wykonywanej pracy bez względu na to kto ją wykonuje. Tak więc dwóch recepcjonistów pracujących w tym samym hotelu, dzięki jasnym wytycznym obsłuży gości hotelu w ten sam sposób. To korzystnie wpływa na skuteczność funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz kreuje pozytywny wizerunek hotelu w oczach klienta.

Co powinien zawierać regulamin hotelowy?

Każdy pracownik hotelu powinien znać regulamin hotelowy. Niemniej jednak powinien on być też łatwo dostępny dla gości. Najlepiej jeśli mogliby zaznajomić się z nim w recepcji. Warto też pozostawić kopię regulaminu w pokoju hotelowym.

Regulamin powinien zawierać:
– jasno określony czas doby hotelowej
– drogę rezerwacji oraz przedłużenia pobytu
– obostrzenia dotyczące osób trzecich w pokojach hotelowych
– ramy godzinowe ciszy nocnej
– prawa gościa hotelowego
– zakres dozwolonego korzystania z urządzeń elektrycznych
– informacje o zasadach palenia wyrobów tytoniowych w pokojach
– ogólny zakres usług
– tryb reklamacyjny
oraz szereg innych zależnie od potrzeb danego obiektu hotelowego.